Seite 26 von 72

Re: Support: Mercedes EQ

Verfasst: Di Okt 04, 2022 1:26 pm
von martinbrokate
Die Antwort von Mercedes :

Sebastian Schempp commented:

Hello Martin Brokate , thank you for your reply.

Unfortunately we have an outages for the BYOCAR API since 10/01/22. We will inform you as soon as this issue has been fixed.

Best regards,

Re: Support: Mercedes EQ

Verfasst: Di Okt 04, 2022 7:14 pm
von derNeueDet
Die Meldung habe ich heute auch bekommen.

VG
Det

Re: Support: Mercedes EQ

Verfasst: Mi Okt 05, 2022 1:19 pm
von Gliderpaul
Mercedes hat mich heute informiert, dass dort seit dem 1 Oktober alle BYOCAR API´s ausgefallen sind. Mercedes wir informieren, sobald das Problem behoben wurde.

Re: Support: Mercedes EQ

Verfasst: Do Okt 06, 2022 4:41 am
von ragsna
Hier funktioniert die Abfrage nun wieder. Das API Problem scheint behoben. :D

Re: Support: Mercedes EQ

Verfasst: Do Okt 06, 2022 4:52 am
von derNeueDet
Moin, ja seit 6:16 Uhr bekomme ich auch wieder eine fehlerfreie Antwort.

VG
Det

Re: Support: Mercedes EQ

Verfasst: Do Okt 06, 2022 7:11 am
von shesse
Geht bei mir auch wieder und die offizielle Nachricht von Mercedes kam auch vor 2 min:

[i]Dear customer,
we would like to inform you that the outage for all BYOCAR API´s has been resolved.

We apologize for the inconvenience[/i]

Gruß,
Stefan

Re: Support: Mercedes EQ

Verfasst: Do Okt 06, 2022 10:27 am
von Engelbarts
derNeueDet hat geschrieben: Do Sep 22, 2022 12:01 pm Mach eine Meldung im Mercedes Developer Portal auf. Ich hatte das vor ein paar Wochen auch. Das ist kein Problem, das auf der OpenWB Seite gelöst werden kann. Liegt am Mercedes Backend.
Auch bei mir geht es seit heute morgen wieder. Habe auch eine entsprechende Meldung vom Mercedes-Team erhalten.

Re: Support: Mercedes EQ

Verfasst: Do Okt 06, 2022 11:44 am
von Ihaglc
Habe heute Nachricht vom Developer Center erhalten:

Anscheinend müssen wir ab 2.November alle uns noch mal neu anmelden.
Hoffentlich klappts dann noch mit der SOC Anzeige in openWB

"Need for action in November: new API management for optimized performance

Dear Customers, dear Developers and Digital Enthusiasts,

As already announced in May, an important rearrangement is coming up to you: we are about to renew our internal API management platform to provide you with faster response times and even more uptime in the future.
What does this mean for you and your product subscriptions?

On November 2nd, 2022, 9:00 a.m. CEST we will switch to our new API management. In order to use our data products after this switch, you will have to use new credentials for each of your projects. Otherwise, your projects/applications will stop working properly. The generation of these new credentials will be available on November 2nd.
At the moment there is no need for action. As of November 2nd, 2022, there are a few steps in the pipeline for you:
#1 Generate new credentials
#2 Save new OAuth URLs
(Only required for OAuth protected products)
#3 Update scopes
(Only required for OAuth protected products)
#4 Support new JWT token format
(Only required for OAuth protected products)
You can see how these steps will look in detail here – including a list of the affected products.
> DETAILS ON MIGRATION
So, please note the 🗓️ 2nd of November, 9.00 a.m. CEST in your calendar. We will be in touch again in due time.

Do you have questions regarding the upcoming migration? Feel free to contact us, we will be happy to support you."

Re: Support: Mercedes EQ

Verfasst: Do Okt 06, 2022 12:24 pm
von Ihaglc
aber der SOC wird wieder bei mir in openWB angezeigt :)

Re: Support: Mercedes EQ

Verfasst: Do Okt 06, 2022 1:22 pm
von derNeueDet
Ich hab den Hinweis auf die Änderungen auch erhalten.
Ich muss mir das mal anschauen, aber das was ich jetzt schnell gelesen habe, ich gehe davon aus, dass ich da was am Code ändern muss.

Nicht köpfen, wenn das nicht sofort funktioniert. Idealerweise läuft die Änderung in den Herbstferien in BW :oops:

VG
Det